Ardan Özmenoğlu
Oblici Ljubavi / Forms of Love
13. 6. – 29. 6. 2024.
Likovna galerija Gradskog muzeja Križevci, Trg antuna Nemčića 6/1, 48260
Križevci
Otvorenje izložbe 13. lipnja 2024. u 18 sati // Exhibition Opening: 13 June 2024 at 18:00 Likovna galerija Gradskog muzeja Križevci,
Trg Antuna Nemčića 6/1, Križevci // pon – pet: 10 – 13 i 18 – 20 sati // subota: 10 – 12 sati // nedjeljom, blagdanom i praznikom zatvoreno // Mon-Fri: 10:00-13:00 and 18:00-20:00 // Saturday: 10:00-12:00 // Closed on Sundays, holidays, and public holidays
kustosica izložbe / curator: dr. art. Tea Hatadi
Ljubav je koncept koji je jednako vezan za naše kulturne identitete i razumijevanje, kao i za naša vlastita iskustva i perspektive. A ipak, neodvojiv je od ljudskog iskustva.
Koncept ljubavi oduvijek je zauzimao posebno mjesto u okvirima umjetnosti, od drevne mitologije, preko književnosti, do suvremene i popularne kulture.
Multidisciplinarna umjetnica Ardan Ozmenoglu apstrahira koncepcije ljubavi svojim staklenim i neonskim skulpturama te radovima na papiru. S druge strane pak, apstrahira poznate svakodnevne predmete u simbole koje povezujemo s oblicima / izrazima ljubavi. Njezin rad stvara zajednički jezik za univerzalno zajedničko razumijevanje ljudskih odnosa i romantike koju pripisujemo određenim gestama i simbolima, ne gubeći pritom krhkost i ranjivost koje su povezane sa samim činom ljubavi.
Love is a concept as much tied to our cultural identities and understanding, as it is to our own experiences and perspectives. Yet, it is inseparable from the human experience.
Within the arts, concepts of love have always held a particular position, from ancient mythology, across literature, to contemporary and popular culture.
The multi-disciplinary artist Ardan Ozmenoglu abstracts conceptions of love with her glass and neon sculptures and her works on paper. Yet on the other hand, she abstracts familiar everyday objects into symbolisms we associate with forms / expressions of love. Her work creates a common ground for a universally shared understanding of human relationships and the romanticism we attach to certain gestures and symbols, without losing the fragility and vulnerability associated with the act of loving.
https://www.ardanozmenoglu.com/
Ardan Özmenoglu svestrana je suvremena turska umjetnica koja radi u širokom rasponu medija te njezini radovi variraju od staklenih skulptura velikih dimenzija, do radova izrađenih od samoljepljivih Post-It® papirića i neonskog svjetla. Od prve izložbe 2006. godine, svoja je jedinstvena djela izlagala na preko četrdeset izložbi u SAD-u i drugim zemljama, uključujući Istanbul, Berlin i Ženevu.
Njezin razigrani rad, pun društveno-političkih komentara, promatrača potiče na preispitivanje poznatih slika, proizvoda i ideja. Dovitljivo koristi sveprisutne predmete, samoljepljive Post-It® papiriće, za stvaranje umjetničkih djela koja objedinjuju naizgled suprotstavljene ideje: prošlost i sadašnjost, povijest umjetnosti i trendove suvremene umjetnosti, kreativnost i konzumerizam, ponavljanje i individualnost, cjelinu i fragmente. Ona objedinjuje tisućljetnu praksu tiskanja sa suvremenim bojama, sjajem, papirom i prikazima. Njezina vedro obojena, hrabra umjetnost tjera promatrača da svakodnevne predmete i ideje razmotri u drugačijem svjetlu. Rezultat je sve samo ne predvidljiv.
Berin Golonu
Ardan ÖZMENOĞLU
(r. 1979., Ankara), suvremena umjetnica. Diplomirala je i magistrirala na Sveučilištu Bilkent, Fakultetu likovnih umjetnosti, dizajna i arhitekture. Njezini radovi uglavnom se sastoje od site-specific instalacija, slika i skulptura od prozirnog stakla koje stvara koristeći originalne tehnike sitotiska na različite materijale i površine. Radila je kao pozvana umjetnica na Berkeley Kala Art Institute, SAD; Ateliergemeinschaft Milchhof e.V. Berlin; Frans Masereel Art Center, Belgija; Kulturkontakt Austria, Beč i Glasstress Murano, Venecija.
Özmenoğluova djela poznata su po preokretanju izraza i slika turske i globalne popularne kulture. Osobito u post-it ceduljicama, neonskim i staklenim umjetninama, koristeći materijal sa značenjem njegovog tereta, razvija poseban jezik koji preklapa kulturnu povijest i svakodnevni život. Özmenoğlu, naše doba definirano brzinom komunikacija i tehnologije, u smislu skliskih podova i obiljem referenci, znakova, te jedinstvenom linijom suvremene umjetnosti u Turskoj sa svojim slalomom sa slike. Mnoga su njezina djela poučena vlastitom biografijom, ali su i univerzalni primjer umjetničkog ispitivanja nacionalnog i kulturnog identiteta, individualnosti i kolektivnog vizualnog pamćenja.
Njezini se radovi mogu pronaći u važnim međunarodnim zbirkama, kao što su Hort Collection NYC, Naked Heart Foundation, Zbirka Zračne luke Frankfurt, Zbirka Osthaus Museum Hagen, Zbirka Kala Art Institute, Zbirka suvremene umjetnosti Borusan, Zbirka umjetnina UniCredit Bank, Zbirka Fondacije Jan Michalski, Zbirka Imoga Mundi (Benetton) i Zbirka Modernog muzeja u Istanbulu.
Umjetnička djela Ardan Özmenoğlu prikazana su širom svijeta, a ona nastavlja svoj život i rad u svom studiju u Yeniköyu u Istanbulu.
(b.1979, Ankara), Contemporary Artist. She received her BA and MFA from Bilkent University, Faculty of Fine Arts, Design and Architecture. Her works are mainly consisting of site-specific installations, paintings, and transparent glass sculptures that she creates using original screen-printing techniques on different material surfaces. She worked as an invited artist at Berkeley Kala Art Institute, USA; Ateliergemeinschaft Milchhof e.V. Berlin; Frans Masereel Art Center, Belgium; Kulturkontakt Austria, Vienna and Glasstress Murano, Venice.
Özmenoğlu’s works are known for overturning the expressions and images of Turkish and global popular culture. Especially in post-it notes, neon and glass artworks, using the material with the meaning of its burden it develops a special language that overlaps cultural history and everyday life. Özmenoğlu, our age defined by the speed of communications and technology, within the meaning of slippery floors and plenty of references, signs, and a unique line of contemporary art in Turkey with her slalom from the image. Many of her works are informed by her own biography, but they also set a universal example of the artistic examination of national and cultural identity, individuality, and collective visual memory.
Her works can be found in important collections internationally, such as the Hort Collection NYC, Naked Heart Foundation, the Frankfurt Airport Collection, the Osthaus Museum Hagen Collection, the Kala Art Institute Collection, the Borusan Contemporary Art Collection, the UniCredit Bank Art collection, the Fondation Jan Michalski Collection, the Imoga Mundi (Benetton) Collection and the Istanbul Modern Museum Collection.
Ardan Özmenoğlu’s artworks have been shown worldwide, she continues her life and work in her studio in Yeniköy, Istanbul.
Realizacija izložbe sufinancirana je sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Koprivničko-križevačke županije, Grada Križevaca. //
The realization of the exhibition was co-financed by the Ministry of Culture and Media of the Republic of Croatia, Koprivnica-Križevaci County and the City of Križevci.
Podrška / Support: Florek & Florica