IZLOŽBA
Više nije (uvijek) manje
Likovna galerija, Trg Antuna Nemčića 6/1
20. ožujka 2024.
Otvorenje u 19 sati
20. 3. – 6. 4. 2024.
10 – 13 i 17 – 19 sati, subota 10 – 12 sati, nedjeljom, blagdanom i praznikom zatvoreno.
Galerija S iz Koprivnice jedan je od najvećih hrvatskih izdavača suvremene grafike koja više od 30 godina surađuje s afirmiranim i s mlađim likovnim umjetnicima iz naše zemlje i regije te je producirala grafičke listove, mape, multiple i multioriginale za više od sedamdeset autora.
Ova izložba predstavlja izbor iz te produkcije, postavljene u četiri tematsko-problemske cjeline. Autor izložbe je Marijan Špoljar.
“Manje je više, ali više nije (uvijek) manje
Poslovna, koncepcijska i izložbena orijentacija privatne Galerije S iz Koprivnice, kao i njezina dugogodišnja pozicija na kulturnoj sceni jedne male nacionalne sredine, odražavala je dominantne društvene, kulturne, ekonomske i vrijednosne mijene koje su tu sredinu obilježavale posljednjih 35 godina. Rađajući se na valu onoga tipa optimizma koji se skorom političkom liberalizacijom širio krajem osamdesetih godina, Galerija S od prvoga se dana fokusirala na otvorenu nišu u prostoru gdje su se spajale ekonomija i kultura. Usprkos nekim pogreškama, poteškoćama, zastojima i preorijentacijama, ono što nam se činilo najvažnijim – da tržište i kultura ostanu u fer i otvorenoj vezi – ipak nismo (nadamo se) iznevjerili. To prije svega znači da nismo spuštali razinu kulturne ponude niti smo tržište promatrali kao zonu sive ekonomije.
Na galerijskoj sceni može se djelovati dvojako: ili prodavati „robu“, kao što se prodaje bilo koji predmet široke potrošnje, upakiranu u lijepu, navodno umjetničku ambalažu, ili s uvjerenjem da prodajom te „robe“ obavljate i neku kulturnu misiju, odnosno da dižete svijest, senzibilitet i znanje potrošača, a da si pri tome ne umislite ulogu apsolutnog arbitra ili zadojenog misionara. No, ako se ova druga pozicija može prozvati elementom kulturne politike, Galerija S ne bježi i od eventualne zamjerke za pretencioznost svoje misije. Da, mi želimo djelovati i kao kulturni animatori koji jasno razlučuju kvalitetu od nekvalitete, suvremenost od zastarjelosti, izvornost od manire, osobni stil od repeticije, vjerodostojnost od reklamnog balona. (…)” Iz predgovora Marijan Špoljar
Na izložbi će se moći vidjeti:
GEO I NEO-GEO
Gordana Bralić, Bez naziva, serigrafija, 50×70 cm, 2005.
Aleksandar Bezinović, Bez naziva, serigrafija, 70×50 cm, 2021.
Ivan Čižmek, Ispune 3, serigrafija, 60×80 cm, 1965/2005.
Eugen Feller, Bez naziva, serigrafija, 80×60 cm, 2001.
Ivana Franke, Bez naziva, serigrafija, 40×40 cm, 2001.
Mladen Galić, Bez naziva (crno/žuto), serigrafija, 69×49 cm, 2003.
Duje Jurić, Bez naziva, serigrafija, 50×70 cm, 2011.
Nikica Jurković, Varijabla XVI-I, serigrafija, 50×50 cm, 2021.
Branko Lepen, Bez naziva, serigrafija, 25×50 cm, 2022.
Ivan Picelj, Varijacije, serigrafija, 70×49 cm, 1994.
Damir Sobota, 30102020, serigrafija, 31×46 cm, 2021.
Ivan Šeremet, Pomak, serigrafija, 53×50 cm, 2000.
Natalija Škalić, Bez naziva, serigrafija, 47,3×67,3 cm, 2020.
JEDNOSTAVNO: KOŽARIĆ
IK, Visoko nebo, serigrafija, 70×50 cm, 2002.
IK, Bez naziva (sfera), serigrafija, 70×50 cm, 2002.
IK, Omage Njemačkoj, serigrafija, 50×70 cm, 1981/2002.
IK, Bez naziva, serigrafija, 70×50 cm, 1998/2002.
IK, Širina, serigrafija, 50×70 cm, 2000/2002.
IK, Ribar, serigrafija, 70×50 cm, 2000/2002.
IK, Bez naziva (krug), serigrafija, 70×50 cm, 1998/2002.
IK, Bez naziva, serigrafija, 70×50 cm, 2008.
IK, Bez naziva, serigrafija, 70×50 cm, 2010.
IK, Bez naziva, serigrafija, 36×22 cm, 2008.
IK, Bez naziva, serigrafija, 25×35 cm, 2008.
IK, Bez naziva, serigrafija, 50×35 cm, 2008.
IK, Bez naziva (okomica), serigrafija, 50×35 cm, 2008.
IK, Sve pršti od ljubavi, offset, 35×50 cm, 2010.
IK, Konj, serigrafija, 70×49,3 cm, 1986/1997.
IK, Zlatnim dečkima koji su pali, serigrafija, 67,7×47,5 cm, 1991.
AUTONOMNI
Gordana Bakić, Izvori tokova, serigrafija, 50×70 cm, 2004.
Tomislav Buntak, Bez naziva, serigrafija, 50×70 cm, 2007.
Nemanja Cvijanović, Samoobrambena zvijezda, serigrafija, 50×50,5 cm, 2020.
Sebastijan Dračić, Bez naziva, serigrafija, 50×70 cm, 2020.
Ivan Fijolić, Mišo, serigrafija, 70×50 cm, 2022.
Nina Ivančić, 20′ Friday, serigrafija, 65×46 cm, 1994.
Đorđe Jandrić, Hrpa 1-719, serigrafija, 70×50 cm, 2019/2021.
Alem Korkut, Bez naziva, offset/serigrafija, 49×48 cm, 2004.
Vida Meić, Bez naziva (žuta), kaligrafija, 67×97 cm
Kata Mijatović, Canal Grande, C-print, 42×74 cm, 2013/2020.
Marko Tadić, Bez naziva, serigrafija, 36×51 cm, 2011.
Predrag Todorović, Spektar-zelena, serigrafija, 70×70 cm, 2009.
Vladimir Dodig Trokut, Puž, serigrafija, 50×70 cm, 2014.
Zlatan Vehabović, Bez naziva, serigrafija, 70,2×90 cm, 2021.
Matko Vekić, Bez naziva, serigrafija, 50×70 cm, 2005.
IZBLIZA
Romano Baričević, Bez naziva, komb. tehnika, 100×70 cm, oko 2000.
Sunčanica Tuk, Niz, serigrafija, 65,5×50 cm, 2021/22.
Antonio Grgić, Izvidnica, serigrafija, 50×70 cm, 2020.
Zvonimir Haramija, BlackAndHot, serigrafija, 70×50 cm, 2021.
Vlatko Vincek, Bez naziva, foto/print, 25×35 cm, 2002/2012.
Vlasta Delimar, Taktilna komunikacija, foto iz orig. filma, 20×15 cm, 1981/2020.
Marijan Molnar, Moje lice, moja ruka (serija), foto iz orig. filma, 1979/2019.
Željko Mucko, Grad, serigrafija, 50×70 cm, 1995.
Grafičke mape
Demur/Martek, 2003; Franke/Pancer, 2001; Molnar/Bošnjak, 2001; Fritz/Mez, 2001; Šeremet/Rem, 2003; Tuk/Jendričko, 2000; Damir Sobota, 2020; Kulturno-povijesni spomenici Županije (autori: Andrašić, Baričević, Homen, Mucko, Živković), 2002.
Realizacija izložbe sufinancirana je sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Koprivničko-križevačke županije i Grada Križevaca.
Ulaz na izložbu je besplatan.